Изокренута учионица

Изокренутра настава је такав концепт да се предавање одвија код куће путем видео снимка, а време на часу се користи за менторски рад са наставником кроз разне активности. Нешто више у видео материјалу:

Оно што је сјајно у вези концепта изокренуте наставе је то што га нису изумели универитетски професори нити министарски саветници. Изнедрили су га најбољи наставници, право из учионичких „ровова“. Још је интересантније то што га није „измислила“ једна особа. Идјеа се јавила код неколицине наставника, широм света, потпуно независно, који су се запитали:

„Како да време на часу буде најефикасније могуће? „

И најсјајнији предавачи суочавају се са истим ситуацијама. Марко и Ани је мало досадно јер су већ самостално истрађили тему, Немањи се иде у тоалет, Тамара се клати на столици, а Нина и Петар први пут чују о теми. То свакако није најефикасније проведених 45 минута! И сама сам се нашла пред тим питањем и дошла на идеју да сваја предавања снимим као видео клипове. Потпуно исту ствар су урадили и они наставници из предходног поглавља. И шта смо добили?

  1. Време на часу за активности
  2. Предавање које је прилагођено индивидуалном стилу и темпу сваког ученика
  3. Ученике који знају о чему се ради када дођу на час
  4. Наставника који је уз ученика када му је то најпотребније – када самостално ради на решавању проблема (менторски рад са ученицима)
Advertisements
Овај унос је објављен под O изокренутој учионици и означен са , , , . Забележите сталну везу.

2 реаговања на Изокренута учионица

  1. Miroslav каже:

    Koncept je zaista odličan, i sam sam imao nekakvo malo predavanje, više da dobijem broj sati za interno usavršavanje, o obrnutoj učionici. Nisam imao u vidu kako se može lepo povezati sa video snimcima kao materijalom sa kojim se učenici kod kuće upoznaju, ili im se stavlja na raspolaganje, a na primeru biologije vidim da to baš može da bude i za učenike atraktivno. U nastavi književnosti se ne može na sličan način učenicima olakšati posao, kao što se u biologiji preko video-snimaka pravi zamena za dosadno gradivo iz udžebnika, ipak njihov lični kontakt ostaje nezamenljiv. Nezavisno od toga, u drugim lekcijama i inače koristim metod obrnute učionice, zanimljvo je da sam sa tim počeo odavno, i pre nego što sam našao teorijski opis i sam naziv.

    E sad… da nisam sa nekom… čudnom metafizičkom perspektivom, da imam još bar malo vere u moguće promene u obrazovanju, svakako bih se kretao putem na kojem ovaj metod daje pravac. Nažalost, moj je duboki osećaj da već odzvanja uopšte predstavi o obrazovanju kakvo imamo, ne samo mi kod nas, a kod nas pogotovu, te nemam „terača u sebi“ (kao što kaže jedna moja komšinica) koji bi me gonio putem razrađivanja ove metode u nastavi književnosti.

    Nezavisno od moje neobične perspektive, Irina, moram pohvaliti trud koji ulažete u razrađivanje i u primeni ovog koncepta, samo nastavite…!

    Свиђа ми се

  2. irinadamnjanovic каже:

    Hvala na podršci. Ono što mi se dopada kod koncepta je upravo to što su sami nastavnici sa raznih strana došli do, manje više, iste priče. Isti slučaj je samnom, došla na ideju da snimam, a onda čula za flipped learning. Sviđa mi se što su/smo je iznedrili praktičari, a ne teoretičari sa fakulteta ili ministarstva.

    Свиђа ми се

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s